dilluns, 30 de maig del 2016

COACHING PER LES PAU

Les darreres tendències en el món educatiu manifesten la voluntat d’acabar amb el professor-docent, dedicat a la transmissió de coneixements, i anar cap el professor-entrenador que centra la seva activitat en l’acompanyament dels estudiants en el seu procés formatiu. I en aquest cas, acompanyar significa potenciar les capacitats i habilitats i donar recursos per superar les limitacions.

Davant del repte de la prova PAU, ara ja no es tracta d’adquirir nous coneixements sinó de treure el màxim profit dels que ja tenim, solidificant-los i experimentant estratègies per aconseguir fer de la prova un tràmit amb mínimes dificultats.

Per tant, en entrades successives i a partir dels cinc autors que poden protagonitzar la prova, intentarem oferir diverses eines que serveixin per orientar aquest esforç final. En aquest punt, serà molt important la participació, plantejant dubtes, preguntes i neguits. La possibilitat d’inserir comentaris a cada entrada obre la porta a aquesta participació i sense ella difícilment aconseguirem que aquest acompanyament sigui efectiu.

Per començar, i partint de la tipologia de prova que s’ha de superar, hauríem d’organitzar aquests entrenaments finals al voltant d’uns aspectes concrets de cada autor:
1. Els textos seleccionats per les proves PAU: s’ha de tenir clar de què parlen, quins aspectes desenvolupen, quina és la seva finalitat.
2. El sistema (ontologia, epistemologia, antropologia, ètica i política) i els principals conceptes que l’articulen.
3. El seu paper i importància en el transcurs del pensament occidental, en relació a les qüestions filosòfiques importants i a altres autors.
4. La fecunditat i la vigència d’alguns dels seus plantejaments.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada